NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA

 

1. JAK SKUTECZNIE OSZCZĘDZAĆ ENERGIĘ?

a. korzystaj z kalkulacji cen energii na Enbay.pl, dzięki temu możesz dokonać zakupu w najlepszej aktualnie cenie

b. wymień oświetlenie na energooszczędne;

c. największe zużycie prądu generują urządzenia produkcyjne, linie technologiczne i agregaty chłodnicze, natomiast  w domu lodówka, z uwagi na fakt, że zamrażarka w urządzeniu pracuje najdłużej w   ciągu roku. Przy okazji wymiany sprzętu w domu i w firmie – zwróć uwagę na klasę energetyczną urządzenia. 

d. zweryfikuj taryfę energii elektrycznej i dopasuj ją do swoich potrzeb.

 

2. JAK ROZRÓŻNIAĆ TARYFY ENERGII ELEKTRYCZNEJ

a. najpopularniejsza taryfa dla  Małego Biznesu  - taryfa C1x

b. taryfa dla Średniego Biznesu  - taryfa C2x

c. taryfa dla Dużego Biznesu oznaczona jest symbolami  -  B1x i B2x

d. największe przedsiębiorstwa - taryfa A 

e. taryfa dla Klientów indywidualnych jest oznaczona jako - taryfa G

f. taryfa gazowa oznaczana jest jako - taryfa W

g. taryfa gazowa dla Dużego Biznesu oznaczana jest jako - taryfa W4, W5 i W6.

 

3.CO TO JEST OPŁATA DYSTRYBUCYJNA?

Koszt energii składa się z opłaty za sprzedaż energii elektrycznej oraz z opłaty za dystrybucję energii tj. za korzystanie z sieci.

 

4. JAK ZWERYFIKOWAĆ ILE ZUŻYŁEM ENERGII W OKRESIE ROZLICZENIOWYM?

Wystarczy sprawdzić na załączniku do faktury ilość pobranej energii czynnej  w danym okresie rozliczeniowym. Możesz też poprosić swojego sprzedawcę o billing poboru, na podstawie którego została wystawiona faktura.

 

5. ILE KOSZTUJE ZMIANA SPRZEDAWCY ENERGII?

Zmiana jest dla Ciebie zupełnie bezpłatna. My zajmiemy się również ścieżkę formalną za Ciebie. Ty nic nie płacisz – podpisujesz umowę i zaczynasz oszczędzać czas i pieniądze.

 

6. DO CZEGO POTRZEBNY JEST SKAN MOICH FV?

Skan faktur będzie niezbędny, do tego aby wybrany przez Ciebie sprzedawca prawidłowo wypowiedział za Ciebie bieżącą umowę u aktualnego sprzedawcy (dane z faktury) i oszacował ile energii rocznie musi Ci zapewnić.

 

7. CZY MOGĘ PODPISAĆ UMOWĘ Z WYPRZEDZENIEM?

 

Tak, sytuacja na rynku powoduje że ceny energii ulegają znacznym wahaniom, dlatego też każdy Klient może podpisać nową umowę dotyczącą zmiany Sprzedawcy w każdej chwili nawet z rocznym wyprzedzeniem. Okres obowiązywania umowy z nowym Sprzedawcą następuje z pierwszym dniem miesiąca po zakończeniu obowiązującej umowy.

 

8. W JAKIM CZASIE MOGĘ ZREZYGNOWAĆ Z UMOWY?

 

Ustawowo, możliwość rezygnacji z umowy istnieje w ciągu 14 dni od podpisania.

 

9. JAK WYPOWIEDZIEĆ DOTYCHCZASOWĄ UMOWĘ?

 

Integralną częścią umowy z nowym sprzedawcą jest pełnomocnictwo dzięki któremu wypowie on umowę kompleksową z obecnym Sprzedawcą oraz zawrze nową umowę dystrybucyjną.

 

10. CZY W TRAKCIE ZMIENY SPRZEDAWCY MOGĄ NASTĄPIĆ PRZERWY W DOSTAWIE?

Za ciągłość usługi dostawy energii elektrycznej odpowiada dystrybutor. Przy zmianie sprzedawcy nie następuje żadne, nawet chwilowe, wyłączenie odbiorcy od sieci elektroenergetycznej.

 

 

 

ZAMÓW KONTAKT Z DORADCĄ

 

 

 

 

Wolisz porozmawiać? Wpisz telefon, oddzwonimy!

Twoja wiadomość została wysłana. Dziękujemy.